PositiveSEO
Pozycjonowanie – co to takiego?

Pozycjonowanie – co to takiego?

Administrator | 19.10.2017 10:43

Czym właściwie jest to pozycjonowanie? Ile to kosztuje i czy warto w nie inwestować? Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziesz w tym artykule!

Pozycjonowanie – co to jest?

Jest to proces mający na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce - przykładowo prowadzimy zakład krawiecki i posiadamy stronę internetową - to właśnie dzięki pozycjonowaniu nasza strona może pokazywać się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania a nasze produkty mogą znaleźć nowych odbiorców.
Wpisując w Google wybrane hasło zobaczymy listę stron, które algorytm uznał za właściwe dla danej frazy. Osobie nieznającej tematu mogłoby się wydawać, że strony są posortowane od najlepszych do najgorszych - nic bardziej mylnego. To właśnie pozycjonowanie i optymalizacja strony wpływa na ich miejsce na liście!

Odpowiednie frazy dla naszej witryny, czyli wybór właściwych słów kluczowych

Jest to niezwykle istotny temat, który ma kluczowe znaczenie dla dalszej skutecznej kampanii SEO. Zarówno stronę jak i konkurencję należy poddać dokładnej analizie i wybrać frazy, które nie tylko zwiększą ruch na stronie ale i konwersję, czyli wykonanie przez użytkownika oczekiwanej przez nas czynności – jak np. wypełnienie formularza rejestracyjnego, rezerwacja usługi czy zakupy. Niewłaściwie dobrane słowa kluczowe to strata czasu klienta, pozycjonera i użytkownika!

Audyt i optymalizacja strony, czyli jak nas widzą tak nas oceniają

Gdy zdecydujemy się już na pozycjonowanie, mamy wybrane słowa kluczowe, następnym logicznym krokiem jest przeprowadzenie dokładnej analizy strony - audytu - pod kątem ogólnej sprawności witryny, meta tagów i jakości treści pod kątem wybranych słów kluczowych.
Odpowiednia optymalizacja strony jest jednym z głównych czynników rankingowych Google. Prawidłowo działająca strona, intuicyjna i szybko wczytująca się zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych, posiadająca dobrze zoptymalizowaną treść i meta tagi ma dużo większą szansę na osiągnięcie wysokich pozycji.
Szczególnie dostosowanie strony do urządzeń mobilnych ma bardzo wielkie znaczenie – zarówno wielkość elementów na stronie, czytelność i ogólna przejrzystość witryny powinna sprawiać, aby potencjalny użytkownik nie miał najmniejszych problemów z jej obsługą – a takich użytkowników z roku na rok jest coraz więcej – wg ostatnich badań ruch na stronach z urządzeń mobilnych przekroczył już 55% w stosunku do urządzeń stacjonarnych.

Link building, czyli jeden z głównych filarów SEO

Jeszcze kilka lat temu, aby osiągnąć wysokie pozycje, wystarczyło pozyskać jak największą ilość odnośników prowadzących naszej strony (tzw. backlinków), nieistotne skąd, nieważne jakie, byle były i byle było ich jak najwięcej. Wystarczył sprawnie działający robot przeczesujący rubieże internetu i zostawiający linki gdzie popadnie. Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie. Nie ilość, a jakość jest istotna!
Dlatego tak ważna jest odpowiednio przygotowana kampania linkowania. W dobie częstych zmian algorytmu Google należy ciągle monitorować i dostosowywać strategię do aktualnych standardów, co wymaga sporo pracy i doświadczenia.
Niewłaściwie prowadzona kampania link buildingu w najlepszym wypadku nie przyniesie żadnych efektów, ale w najgorszym może doprowadzić do nałożenia filtrów lub nawet bana na naszą stronę - spadniemy lub całkiem znikniemy z wyników wyszukiwania!

Formy rozliczeń i dlaczego SEO jest takie drogie!

Aktualnie do najpopularniejszych form rozliczeń należą abonament i jego wersja hybrydowa - mniejsza miesięczna opłata połączona z dodatkowymi płatnościami za efekt działań.
Abonament to oferta skierowana dla klientów, którzy preferują miesięczne stałe zobowiązanie - mimo nawet największych wzrostów zawsze płacisz tyle samo. Dodatkowym atutem jest fakt, że w każdej chwili można zmienić i dopasować słowa kluczowe zależnie od potrzeb.
Oferta hybrydowa natomiast to połączenie najlepszych cech oferty od efektu i abonamentowej. Stała niska opłata daje zabezpieczenie agencji a dodatkowe opłaty zależne od pozycji pozwalają klientowi płacić w dużej części za rzeczywisty efekt wykonanych prac. Dodatkowe opłaty za efekt naliczane są od osiągniętej pozycji dla danej frazy (dziennie) - ale tylko wyników Google z przedziału 1-10.
Ostatnią, jednak coraz rzadziej używaną, z najpopularniejszych form rozliczeń jest płatność za efekt. Oferta ta może się wydawać najbardziej korzystną dla klienta, jednak nie do końca jest to prawdą. Agencja, aby zacząć zarabiać na takiej umowie, często sięga po sposoby niekoniecznie etyczne i zgodne z wytycznymi Google, żeby jak najszybciej zdobyć wysokie pozycje. Efekty takich działań bywają katastrofalne, a same pozycje często są nietrwałe.
Jak już wspomniano wyżej, czasy bezmyślnego zdobywania backlinków dawno minęły. Dziś zdobywanie wartościowych odnośników kosztuje i to często niemało pieniędzy. Audyt i optymalizacja to kilka godzin specjalisty, dochodzi do tego praca copywritera nad przygotowaniem tekstów, czas poświęcony na marketing szeptany, koszty zakupu/utrzymania i czas budowy dedykowanego zaplecza, specjalistyczne narzędzia analityczne - wszystko to składa się na ostateczną cenę usługi.

Czy warto, czyli co nam po tym całym pozycjonowaniu?

Nad tym pytaniem każdy musi zastanowić się sam. Trzeba zadać sobie kilka podstawowych pytań. Jak istotne jest pozyskanie klienta z internetu, jak ważny jest ruch i konwersja na stronie?
Potencjalni klienci szukają i coraz częściej szukać będą produktów i usług w internecie, dlatego tak ważne jest, aby im się pokazać. Co z tego, że mamy super stronę, niesamowitej jakości produkty i usługi i do tego najniższe ceny, jak nas nie widać. Nie ma się co oszukiwać, przeciętnego użytkownika interesuje zwykle tylko pierwsza strona wyszukiwania, a zdecydowanie największy ruch tylko 3 pierwsze pozycje.